>
NFT

آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11

آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11

 

آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11

| ویندوز ساب‌سیستم فور لینوکس را چگونه نصب کنیم؟ |

 

در این مطلب از سایت یاس دانلود، برای شما کاربران عزیز یک آموزش ساده و آسان را در نظر داریم که بتوانید از طریق آن، با سهولت بسیار WSL را در ویندوز نصب کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، Windows Subsystem for Linux (WSL) قابلیت جدیدی در ویندوز است که به کمک آن، امکانات متعددی از لینوکس را می‌توان در ویندوز هم فعال کرد. ویندوز ساب‌سیستم فور لینوکس (WSL) یک ویژگی است که در سیستم عامل ویندوز 10 معرفی شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا امکان اجرای برنامه‌ها و دستورات لینوکسی را مستقیماً درون ویندوز داشته باشند. WSL اجرای محیط لینوکسی با استفاده از یک لایه فراهم می‌کند که بین هسته ویندوز و هسته لینوکسی قرار می‌گیرد. با استفاده از WSL، کاربران می‌توانند پکیج‌های لینوکسی را نصب کرده، اسکریپت‌ها و دستورات را اجرا کنند و به طور عمومی از برنامه‌های متن باز و ابزارهای توسعهٔ لینوکس استفاده کنند.

ه کمک WSL، دیگر برای تجربه‌ی لینوکس حتما نیاز به نصب آن نیست؛ حتی دیگر نیازی به ماشین مجازی هم نخواهید داشت. پرسش بسیاری از کاربران، این است که با امکانات متعددی که توسط WSL به آن‌ها دسترسی داریم، طریقه نصب آن چگونه است؟ در این مطلب، یک آموزش ساده و آماده را برای شما در نظر گرفته‌ایم که از طریق آن شما هم بتوانید به سرعت WSL را روی ویندوز 11 نصب کنید. پیشنهاد می‌کنیم این آموزش را در ادامه مطلب دنبال کنید.

 

 

 

نصب WSL از طریق Windows Terminal

مایکروسافت به طور پیش‌فرض، استفاده از این قابلیت را در ویندوز 11 ساده‌سازی کرده است. شما به راحتی می‌توانید WSL را در ویندوز فعال و توزیع‌های دلخواه خود نظیر اوبونتو (Ubuntu) را به راحتی یک دستور فعال کنید.

برای این کار، دکمه‌های Win+X را بر روی کیبورد بزنید و در ادامه Terminal (Admin) را کلیک کنید.

InstallWSL1 300x184 - آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11

 

به منظور فعال‌سازی WSL و توزیع اوبونتو (حالت پیش‌فرض)، دستور زیر را در ترمینال وارد و اینتر بزنید:

wsl --install

پس از پایان فرآیند نصب، درخواست راه‌اندازی مجدد می‌شود که با وارد کردن دستور shutdown /r /t 0 در ترمینال می‌توانید این کار را انجام دهید.

InstallWSL2 300x156 - آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11

(برای مشاهد تصویر در سایز بزرگ‌تر، روی آن کلیک کنید.)

 

پس از راه‌اندازی مجدد سیستم، به راحتی می‌توانید از طریق استارت منو نام توزیع مورد نظر (Ubuntu) را وارد و آن را اجرا کنید.

InstallWSL3 300x185 - آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11

 

ضمنا به منظور دسترسی به ترمینال اوبونتو نیز می‌توانید در Windows Terminal، روی آیکون قابل مشاهده در تصویر کلیک و نام توزیع مورد نظر (در اینجا Ubuntu) را کلیک کنید.

InstallWSL4 300x136 - آموزش نصب Windows Subsystem for Linux (WSL) در ویندوز 11