دانلود Windows 10 RTM Build 10240 - نسخه نهایی ویندوز 10

دوباره حرف و حدیث ها پیرامون محبوب ترین سیستم عامل برای سیستم های رایانه ای شروع شده است. از مدت ها پیش صحبت هایی در مورد نسل جدید ویندوز شروع شد و مایکروسافت با ارائه پیش نمایش سیستم عامل جدید خود یعنی ویندوز 10 که قرار است به صورت کاملا مدرن تر برای سیستم های رایانه ای ، تبلت ها و گوشی های تلفن همراه عرضه گردد تا حدودی از یک سری خصوصیات و قابلیت ها پرده برداری کرد.
این نسخه از ویندوز را پس از ارائه نسبتا موفق ویندوز 8.1 می توان یکی از کامل ترین نسخه ها دانست. مایکروسافت پس از ویندوز 8.1 به یک باره به سراغ نسخه 10 رفت تا نشان دهد تصمیم تغییرات بسیار زیادی در سیستم عامل ویندوز دارد؛ یکی از مهم ترین ها یکپارچه سازی این سیستم عامل برای همه دستگاه هاست که کمک می کند هم کاربران و هم خود مایکروسافت راحت تر قدم های بعدی را بردارند. تغییرات گرافیکی ، بهینه سازی ها ، افزایش سرعت و کارآیی ، اضافه شدن آخرین تکنولوژی ها ، هماهنگی هرچه بیشتر با وسایل جانبی و ده ها تغییر عمده دیگر بخش هایی هستند که مایکروسافت و بخش توسعه ویندوز به آن اهمیت زیادی داده است.
سایت های زیادی هستند که تقریبا هرروز اخبار جدیدی پیرامون ویندوز 10 و به روزرسانی های جدید منتشر می کنند. اما این تغییرات عمده و اساسی که دائم از آن ها گفته می شود چه مواردی هستند؟
اول اینکه مایکروسافت در اقدامی شجاعانه به روزرسانی ویندوز 10 را برای همه کاربران به صورت کاملا رایگان عرضه می کند. یعنی کاربرانی که حتی به صورت غیرقانونی هم نسخه های قدیمی را نصب کرده اند می توانند به روزرسانی ویندوز 10 را به صورت رایگان انجام دهند.
مورد دوم را عدم نیاز به سخت افزارهای آن چنانی باید بیان کرد. چندی پیش مایکروسافت حداقل ها و سیستم پیشنهادی برای ویندوز 10 را منتشر نمود که نشان می دهد نسخه ی جدید از ویندوز مایکروسافت با حداقل ها هم به راحتی اجرا خواهد شد. می توان گفت برای اکثر کاربران استفاده از این نسخه مثل نصب خیلی از نرم افزارهای معمولی است که اصلا به حداقل سیستم های مورد نیاز در آن ها اهمیتی داده نمی شود. این مورد برای بیشتر کاربران اهمیت فوق العاده بالایی دارد که به سادگی می توانند به این نسخه کوچ کنند.
نکته بعدی که به آن اهمیت بالایی داده شده است پشتیبانی هرچه بیشتر مایکروسافت از زبان ها ، فرهنگ ها و کشورهای مختلفی است که در لیست قرار داده تا همه کاربران در سراسر دنیا بتوانند این نسخه ای ویندوز را تجربه کنند. 190 کشور می توانند ویندوز 10 را دریافت کنند.
توسعه دهندگان بخش ویندوز تغییرات ظاهری نسبتا زیادی را برای این نسخه ایجاد کرده اند؛ ترکیبی از Start ویندوز 8.1 و منوی استارت ویندوزهای 7 و ماقبل آن را می توان در ویندوز 10 مشاهده نمود. آیکن ها با وضوح بیشتری طراحی شده اند و ظاهر آن هم تغییر کرده است. این نسخه از شتاب دهنده گرافیکی DirectX 12 پشتیبانی خواهد کرد تا بازی ها هم هرچه بهتر در این ویندوز اجرا شوند. پشتیبانی از کیفیت یا رزولوشن 8K نشان از تمرکز بالای مایکروسافت برای افزایش کیفیت بصری می دهد. به نظر می رسد ویندوز 10 در همان نگاه اول بتواند از لحاظ ظاهری بیشتر کاربران را به سمت خود جذب کند.
نرم افزارهای پیش فرض در ویندوز 10 به Windows App تغییر نام داده شده اند و این سیستم نامگذاری اپلیکیشن های مایکروسافت خواهد بود. به مانند ویندوز 8.1 همه نرم افزار با این سیستم عامل هماهنگ خواهند شد و در کنار آن ها اپلیکیشن های ویندوز هم با هرمحیطی سازگار می شوند. ارائه اسپارتان که نام مرورگر جدیدی است هم از نکات جالب توجه است که این روزها در مورد آن صحبت های زیادی می شود و البته ارائه نسخه ی نهایی و تست و آزمایش کاربران نشان می دهد اسپارتان آیا می تواند با کروم یا فایرفاکس مقابله کند یا خیر؟
مایکروسافت در این نسخه از سیستم عامل خود با بهینه سازی هایی که انجام داده منابع سخت افزاری کمتری را استفاده می کند و در آزمایش های اولیه هم این موضوع را نشان داده است. فضای بیشتری که در اختیار کاربران قرار می گیرد نشان می دهد فضایی که از هارددیسک اشغال می شود کاهش یافته است که نشان می دهد مایکروسافت سعی در افزایش کارآیی ویندوز و استفاده هرچه کمتر از منابع سیستم را دارد.
هماهنگی خاص با دیگر محصولات مایکروسافت نظیر کنسول Xbox ، گوشی های هوشمندی که به سیستم عامل ویندوز فون مجهز هستند ، هماهنگی با آخرین تکنولوژی ها در امنیت ، وجود انواعی از حسگرها ، پشتیبانی هرچه بهتر از دستگاه های لمسی ، اضافه شدن کورتانا و ... موارد ریز و درشتی هستند که مایکروسافت برای کاربران ویندوز 10 آماده و در نظر گرفته است.
تا ارائه نسخه ی نهایی تقریبا سه ماه باقی مانده است. اما شما رو دعوت می کنیم تا جدیدترین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت را که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته را دانلود نموده و ببینید آیا آنچه مایکروسافت وعده اش را داده محقق شده یا خیر؟

کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت asandl.com می باشد.